Jeruzalem 31.10.2016 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rinie Bax - WaarBenJij.nu Jeruzalem 31.10.2016 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rinie Bax - WaarBenJij.nu

Jeruzalem 31.10.2016

Door: Rinie Bax

Blijf op de hoogte en volg Rinie

31 Oktober 2016 | Nederland, Amsterdam

Op mijn telefoon krijg ik altijd elke morgen een bijbeltekst. Vanmorgen was dat de tekst uit Spreuken 3:21 en 22 waar staat: Mijn zoon, streef naar bedachtzaamheid en wijs beraad, verlies die nooit uit het oog. Ze zullen een bron van leven voor je zijn, een sieraad om je hals. En weet je deze tekst was voor mij vandaag, want op de terugvlucht vanmiddag kwam ik in het vliegtuig naast een vriendelijke gelovige joodse vrouw te zitten en nog voordat we opstegen kwamen we al aan de praat en vertelde ze me o.a. dat ze een jongen had gekend die probeerde haar te bekeren tot het christendom en zoals ik van de week al eens eerder van joden heb gehoord zijn ze daar niet zo van gecharmeerd. Dat begrijp ik wel. We hadden een heel prettig gesprek over het geloof en over God gehad, over joodse tradities maar ook over persoonlijke dingen hoe en waarbij je God probeert in te betrekken. Ik mocht over Yeshua delen en ook wat ik van de week heb gehoord en geleerd. Ik hoop en bid dat de woorden die ik in liefde mocht spreken haar hart hebben geraakt.
Ik heb haar het advies gegeven om het mooie boek Wake Up eens te lezen. Er was respect en goedheid naar elkaar. Super!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rinie

De stad met zoveel geschiedenis, met zoveel betekenis, met zoveel diepgang. Om in deze heilige stad te zijn is bijzonder. Deze smeltkroes van culturen, de stad van drie geloven, de Tempelberg waar de twee tempels hebben gestaan, De Western Walls, de Gouden Poort, de stad van Koning David en de stad waar de Messias zal gaan terugkeren. Het is bijzonder om in deze stad te zijn..... om in het land Israel te zijn. Dit land is een wonder dat het is gesticht in 1948 maar ook de vele oorlogen waarbij het is aangevallen door de arabische wereld en het met Gods hulp wist te overwinnen. Ik hoop door de bezoeken aan deze stad en ook aan het land Israel u iets te laten ervaren van mijn 'avonturen'.

Actief sinds 19 Okt. 2016
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 5660

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2016 - 31 Oktober 2016

Jeruzalem: 24 t/m 31 oktober 2016

Landen bezocht: